Effects of Cement, Lime, Cement Dust, Fly Ash and Silica Fume on Asphalt Mixtures. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.
PDF
MS Thesis Report - Rama Rizana Afrizal.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only until 23 February 2022. Download (1MB) |
Arabic Abstract
تم إجراء دراسات حول تعديل الأسفلت لحل المشاكل المتعلقة بالرصف الأسفلتي. تتمثل إحدى طرق إجراء تعديل الأسفلت في دمج الإضافات في خلائط الإسفلت. تم استخدام الأسمنت والجير وأبخرة السيليكا والرماد المتطاير وغبار الأسمنت في هذه الدراسة بطريقتين: كمعدلات / مواد مضافة للرابط الاسفلتي أو كمواد حشو. تم دراسة تأثير هذه المواد المضافة على أداء الخلائط الإسفلتية ، إلى جانب تحليل أي من هذين النوعين يلعب دورًا أكثر أهمية في أداء الخليط. تم إجراء تحقيق خلال مراحل اختبار المواد الرابطة والخلائط كما تم إجراء التحليل الإحصائي لتقييم أهمية المتغيرات المختلفة لأداء المزيج. أظهرت النتائج أن جميع جرعات المواد المضافة المختارة أعطت نتائج أعلى في قيمة ثبات مارشال ، بينما بالنسبة لاختبارات ITS و MR ، فإن غبار الأسمنت يميل إلى إعطاء قيم أقل مقارنة بخلطات التحكم. يوصى بإجراء دراسة شاملة تجمع بين أكثر من مادة مضافة لإجراء المستقبل لمعرفة التفاعل بين المواد المضافة.
English Abstract
Studies on asphalt modification have been conducted to solve problems related to asphalt pavement. One way to do asphalt modification is by incorporating additives into asphalt mixtures. Cement, lime, silica fume, fly ash, and cement dust will be utilized in this study in two ways: as binder modifiers/additives or filler replacement. The effect of those additives on the asphalt mixtures performance was investigated, along with analyses of which of these two plays more significant roles in mixture performance. An investigation was carried out through stages of binder and mixtures testing. Statistical analysis was carried out to assess the significance of different variables to mixture performance. The results show that all dosages of selected additive materials gave higher results in the Marshall stability value. Simultaneously, for ITS and MR tests, the cement dust tends to give lower values compared to the control mixes. A comprehensive study that combines more than one additive is recommended to conduct for the future to know the interaction between additives.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | Construction Civil Engineering Civil Engineering > Transportation Engineering Research > Engineering |
Department: | College of Design and Built Environment > Civil and Environmental Engineering |
Committee Advisor: | Al-Abdul Wahab, H.I |
Committee Members: | Al-Ahmadi, H.M and Ramadhan, Rezqallah Hasan Fayyadh |
Depositing User: | RAMA RIZANA AFRIZAL (g201309050) |
Date Deposited: | 25 Feb 2021 05:38 |
Last Modified: | 25 Feb 2021 05:38 |
URI: | http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/141833 |