Simulation of Variable Camber Continuous Trailing Edge Flap on Outboard Airfoil of ATRA wing.

Simulation of Variable Camber Continuous Trailing Edge Flap on Outboard Airfoil of ATRA wing. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]
Preview
PDF
Master_Thesis_ARaheem_201205500.pdf

Download (10MB) | Preview

Arabic Abstract

يمكن خفض تأثير الانبعاثات على البيئة عن طريق تقليل استهلاك الطائرات للوقود، أحد الطرق لتحقيق ذلك زيادة نسبة الرفع الي الإعاقة، فباستخدام قلابة الحافة الخلفية متغيرة الاحديداب في المقطع العرضي الخارجي لجناح الطائرة الإقليمية ذات التقنية المتقدمة يتم زيادة نسبة الرفع للإعاقة بمقدار 7.2 % أثناء الطيران المطرد، تم إجراء محاكاة على ارتفاع 10,000 متر ورقم ماخ 0.774 باستخدام معادلات نافير ستوكس المعدلة بواسطة رينولدز، للانتقال ذي الثلاث معادلات والمتاح في k-kl-w والمرتبطة بنموذج سبلارت الماراز ذي المعادلة الواحدة ونموذج أشارت النتائج إلى أن محاكي قلابة الحافة الخلفية متغيرة الاحديداب في المقطع ،ANSYS Fluent برنامج العرضي الخارجي لجناح الطائرة الإقليمية ذات التقنية المتقدمة رقم 123 يحقق افضل نسبة رفع الي إعاقة، و تتفق النتائج المحسوبة للزيادة في معاملات الرفع مع الزيادة المحسوبة نظريا لمعاملات الرفع.

English Abstract

Effect on the environment due to emissions can be minimized by reducing the fuel consumption of an aircraft. One way of doing this is to increase the Lift to Drag (L/D) ratio. Using Variable Camber Continuous Trailing Edge Flap (VCCTEF) on the outboard airfoil of Wing of Advanced Technology Regional Aircraft (W-ATRA), a 7.2 % increment in L/D during cruise is achieved. Simulations were performed at an altitude of 10,000 m and cruise Mach number = 0.774, using Reynolds-Averaged Navier-Stokes equations coupled with one-equation Spalart-Allmaras model and three equations Transition k-kl-omega model available in the ANSYS Fluent software. The results suggested that VCCTEF 123 has the best L/D ratio. The results suggested that VCCTEF 123 has the best L/D ratio. The computed results of the incremental lift coefficient are in agreement with theoretical lift coefficient increment.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: Engineering
Aerospace
Mechanical
Department: College of Engineering and Physics > Aerospace Engineering
Committee Advisor: Prasetyo Edi, Dr
Committee Members: Abido, Mohammed Ali Y., Dr. and Ahmed Z Sahin, Dr. and Wael Abdel Rahman, Dr.
Depositing User: ABDUL RAHE MOHAMMED (g201205500)
Date Deposited: 11 Oct 2016 12:06
Last Modified: 01 Nov 2019 16:35
URI: http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/140108