Shear Strength of corroded reinforced concrete beams. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.
|
PDF (MS Thesis)
thesis_final_copy_submitted_to_dgs.pdf - Accepted Version Download (2MB) | Preview |
Arabic Abstract
تآكل حديد التسليح واللاحقة تدهور الخرسانة هي المشكلة الرئيسية التي تواجه صناعة البناء والتشييد. ومع ذلك، عمل محدود متاح لتقدير قوة القص من تآكل وتلف الأعضاء. في هذا العمل، وقد تم بذل جهد لتطوير نموذج للتنبؤ قوة القص للكمرات الخرسانة المسلحة مع درجات متفاوتة من صدأ حديد التسليح. وشملت المتغيرات التجريبية: مدة التآكل وقطاع عريض من شعاع. ما مجموعه 20 الحزم 1150 ملم) تم × 240 × 1150 ملم و 150 × 220 × الخرسانة المسلحة مع مقاطع عرضية مختلفة مثل ( 140 اختبارها، منها خصصت 4 الحزم والحزم السيطرة التي لم تخضع للتآكل وال 16 المتبقية وتعرض الحزمة للتآكل بواسطة تقنية الحالية أعجب. وجرى اختبار كل الحزم المتآكلة والتحكم في أربعة اختبارات منحنى نقطة. بعد الاختبارات الانحناء، تم كسر الحزم لاسترداد حديد التسليح من أجل تقييم وفقدان الوزن الجاذبية. فترة، هو عامل مهم يؤثر على قوة القص من IcorrT وأشارت النتائج إلى أن المنتج من الكثافة الحالية للتآكل والصدأ شعاع المتآكلة. استنادا إلى بيانات تجريبية، وهو نهج للتنبؤ تم اقتراح قوة القص المتبقية من شعاع المتآكلة. واستخدمت مونتي كارلو محاكاة لتحديد احتمال الفشل استنادا إلى نموذج قوة التنبؤ المقترحة.
English Abstract
Corrosion of reinforcing steel and subsequent concrete deterioration is a major problem faced by the construction industry. However, limited work is available for the estimation of the shear strength of corrosion-damaged members. In the present work, an effort has been made to develop a model to predict the shear strength of reinforced concrete beams with varying degree of reinforcement corrosion. The experimental variables included: corrosion duration and the cross section of a beam. A total of 20 reinforced concrete beams with different cross sections as (140 x 220 x 1150 mm & 150 x 240 x 1150 mm) were tested, out of which 4 beams were earmarked as control beams that were not subjected to corrosion and the remaining 16 beams were subjected to corrosion by impressed current technique. All the corroded and control beams were tested in four point bend tests. After the bending tests, the beams were broken to retrieve the reinforcing steel in order to assess the gravimetric weight loss. Results indicated that the product of corrosion current density and corrosion period
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | Civil Engineering > Structural Engineering |
Department: | College of Design and Built Environment > Civil and Environmental Engineering |
Committee Advisor: | Azad, Abul Kalam |
Committee Co-Advisor: | Shamshad, Ahmad |
Committee Members: | Maslehuddin, Mohammad and Al Gahtani, Ahmad Saad and Al Dulaijan, Salah Othman |
Depositing User: | ASHHAD IMAM (g200905010) |
Date Deposited: | 07 Jul 2012 07:41 |
Last Modified: | 01 Nov 2019 15:35 |
URI: | http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/138707 |