APPLICATION OF RANDOM MATRIX THEORY TO WIRELESS BROADCAST PROBLEMS AND SEISMIC SIGNAL PROCESSING

(2009) APPLICATION OF RANDOM MATRIX THEORY TO WIRELESS BROADCAST PROBLEMS AND SEISMIC SIGNAL PROCESSING. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]
Preview
PDF
Babar_Hasan_Khan_200604320_EE.pdf

Download (2MB) | Preview

Arabic Abstract

تتضمن هذه الرسالة بحثا في التطبيقات الممكنة لنظرية المصفوفات العشوائية في مجالات الاتصالات اللاسلكية و معالجة الاشارات الزلزالية. هذه الدراسة تشتمل على تطوير قانون التناسب المتعلق بالمتغير العشوائي ذو الحد الادنى وذلك بالاعتماد على الدالة المميزة للمتغير العشوائي. اعتمادا على هذا التطوير تم اقتراح المجدول المثالي والذي يعمل على زيادة سعة الخط التحميلي لل ( VBLAST) (شيفرات مختبرات بل المكانية الزمانية المتعامدة ) مع التقليل من كمية الحسابات المعقدة. اضافة الى ما سبق, واعتمادا على طريقة حساب القيم المتوقعه فلقد قمنا باعطاء توزيع للمجسات العشوائية والتي لا يوجد اي نوع من انواع التصال بينها على الاطلاق. وبالاعتماد على هذا التوزيع الذي اصبح معروفا لدينا فاننا قمنا بتقديم محددات متغيرة جديدة ، وبالاعتماد على نتائج التي حصلنا عليها من تطبيق نظرية المصفوفات العشوائية قمنا باقتراح محددات جديدة للاتجاهات التي تصل من خلالها الاشارة الزلزالية و محددات للسرعة وصول الاشارة الزلزالية بالاضافة الى محددات للوقت الخاص بالاشارة الزلزالية

English Abstract

This thesis explores some of the possible application of Random Matrix Theory (RMT) to the field of wireless broadcast problems and seismic signal processing. In this study, a new scaling law for the bounded minimum random variable was developed directly from the characteristic function of the random variable. An optimal scheduler was devised to maximize the VBLAST (Vertical Bell Labs Layered Space Time Architecture) uplink capacity while reducing the complexity of calculations. By using the moments approach we estimated the distribution of the randomly deployed sensors without any communication between themselves. If the distribution is already known then new parametric estimators are derived. Using the results of Random Matrix Theory (RMT) we were able to derived new estimators for direction of arrivals, velocity and zero offset time for the seismic signals.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: Engineering
Electrical
Divisions: College Of Engineering Sciences > Electrical Engineering Dept
Committee Advisor: Al Naffouri, Tariq
Committee Members: Kousa, Maan A. and Mousa, Wail and Debbah, Merouane
Depositing User: BABAR HASAN KHAN (g200604320)
Date Deposited: 11 Sep 2012 14:01
Last Modified: 01 Nov 2019 17:12
URI: http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/136308