KFUPM ePrints

MECHANICAL PROPERTIES OF GREEN RECYCLED AGGREGATE CONCRETE USING CONSTRUCTION AND DEMOLITION WASTE IN SAUDI ARABIA

l MECHANICAL PROPERTIES OF GREEN RECYCLED AGGREGATE CONCRETE USING CONSTRUCTION AND DEMOLITION WASTE IN SAUDI ARABIA. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF - Accepted Version
5Mb

Arabic Abstract

يعتبراستخدام خرسانة المباني القديمة المهدمة كركام معاد التدوير لانتاج خرسانة الركام معاد التدوير (RAC) الخيارالحيوي للحفاظ على موارد الركام الطبيعية ولتقليل الحمل في مكبات النفايات. ان استخدام خرسانة الركام معاد التدوير (RAC) في المملكة سيكون نهج اقتصادي وصديق للبيئة لأنّ هناك كميات ضخمة من الخرسانة المهدمة التي يتم التخلص منها في مكبات النفايات سنوياً. ركزت هذه الدراسة على تقييم الخواص الميكانيكية لخرسانة الركام معاد التدوير (RAC) المنتجة باستخدام الركام المعاد تدويره محلياً. وتم اعداد ثلاث مجموعات من الخلطات الخرسانية بمستويات استبدال مختلفة من الركام المعاد تدويره لكل خلطة. أشارت نتائج هذه الدراسة إلى أن الأداء الميكانيكي لخرسانة الركام معاد التدوير المتصلبة تدهورت بسبب اضافة الركام المعاد التدوير بطريقة متناسبة خطيا مع زيادة محتوى الركام المعاد التدوير. وعندما تم استبدال كامل الركام بركام معاد التدوير فقد انخفضت قوة الضغط، ومعامل المرونة، وقوة الفلق، ومعامل التمزق والسندات وقوة الترابط انخفضت بنسبة 40٪، 42٪، 37٪، 33٪ و55٪، على التوالي. وقد أدى اندماج الركام المعاد التدوير في الخرسانة إلى انخفاض طفيف أو تافه لمقاومة التآكل في خرسانة الركام معاد التدوير، في حين أنه أدى إلى زيادة كبيرة في انكماش التجفيف. اظهرت نتائج هذه الدراسة أن النسب المفضلة من الركام معاد التدوير التي تسببت بانخفاض مقبول في نوعية الخرسانة، هي حوالي 20٪ من مجموع الركام الخشن في الخلطات الخرسانة التي تحتوي كمية اسمنت منخفضة، و40٪ من مجموع الركام الخشن في الخلطات الخرسانية التي تحتوي كمية اسمنت متوسطة ومرتفعة.

English Abstract

The use of demolished concrete as a recycled aggregate (RA) to create recycled aggregate concrete (RAC) is a viable option to conserve the natural aggregate resources and to reduce the load in the landfills. The use of RAC in Saudi Arabia would be a good eco-friendly approach as there are huge quantities of demolished concrete, which are disposed of to landfills every year and as the sources if good natural aggregates are depleting. This study focused on the evaluation of the mechanical properties of RAC produced using local RA. Three series of concrete mixtures were prepared with different RA replacement levels. The mechanical properties of RAC decreased with the incorporation of RA in a linear manner with increasing RA content. When full replacement of RA was used, the compressive strength, modulus of elasticity, splitting tensile, modulus of rupture and bond strength decreased by 40%, 42%, 37%, 33% and 55%, respectively, of the natural aggregate concrete. The incorporation of RA in concrete resulted in a small or negligible decrease in the abrasion resistance of RAC, while it resulted in a considerable increase in the drying shrinkage. The preferable ranges of RA in RAC that can be beneficially utilized are about 20% in the concrete mixtures with low cement content, and 40% in the concrete mixtures with medium and high cement content.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Civil Engineering > Structural Engineering
Divisions:College Of Engineering Sciences > Civil Engineering Dept
Committee Advisor:Al-Dulaijan, Salah
Committee Members:Maslehuddin, Mohammed and Al-Amoudi, Omar
ID Code:140207
Deposited By:ABDULRAHMAN ZABEN (g201206760)
Deposited On:26 Jan 2017 08:13
Last Modified:26 Jan 2017 08:13

Repository Staff Only: item control page