"Reconfigurable Flight Control of a Fighter Aircraft, with Wind Tunnel Study" by Bilal A. Siddiqui, April 2010

(2010) "Reconfigurable Flight Control of a Fighter Aircraft, with Wind Tunnel Study" by Bilal A. Siddiqui, April 2010. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

Full text not available from this repository.

Arabic Abstract

في هذا البحث تمت دراسة نظم التحكم القابل لإعادة الضبط للوصول إلى أداء مقبول للطائرات المقاتلة حتى في حالة و جود تلف في جناح الطائرة عند السرعات المنخفضة و زوايا الهبوب العالية و التي تحدث بشكل معتاد في عدد من المناورات القتالية. ولبناء برامج محاكاة، تم اشتقاق معادلات الحركة للطائرة المعطوبة، و شمل البحث اقتراح وتطبيق منهجيات جديدة لتوقع الحركة الهوائية عمليا وحسابيا، لهذا الهدف تم إجراء دراسة في النفق الهوائي للتعرف على الحركة الهوائية عند السرعات المنخفضة و زويا الهبوب العالية، و تم أيضا بناء نظام تحكم طيران أساسي للطائرة السليمة وأخيرا تم اقتراح وتطبيق نظام تحكم قابل لإعادة الضبط لجعل الطائرة قادرة على الطيران حتى بعد وقوع التلف

English Abstract

In this work we studied Reconfigurable Flight Control Systems to achieve acceptable performance of a fighter aircraft, even in the event of wing damage to the aircraft at low speeds and high angle of attack, which is typical of many combat maneuvers. Equations of motion for the damaged aircraft were derived, which helped in building simulators. A new methodology combining experimental and numerical aerodynamic prediction was proposed and implemented. For this a wind-tunnel study of a similar configuration was carried out to study the aerodynamics at low speeds and high angle of attack. A baseline control system for undamaged aircraft was developed, and finally a reconfigurable flight control scheme was implemented to keep the aircraft flyable even after the damage.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: Aerospace
Mechanical
Systems
Department: College of Engineering and Physics > Aerospace Engineering
Committee Advisor: kassem, Ayman H.
Committee Members: Abdelrahman, W. G. and Habib, MA and Al-Baiyat, S. A.
Depositing User: BILAL SIDDIQUI
Date Deposited: 28 Jun 2010 06:42
Last Modified: 01 Nov 2019 14:12
URI: http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/136305