Prediction of shear/peeling failure in plated R/C beams

(1995) Prediction of shear/peeling failure in plated R/C beams. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]
Preview
PDF
9750.pdf

Download (5MB) | Preview

Arabic Abstract

يركز العمل في هذا البحث على التحليل المعملي لمعرفة قوة تحمل ونوعية الانهيارات التي تحدث للكمرات المسلحة والتي تم تدعيمها أو إصلاحها عن طريق لصق الصفائح الخارجية على باطن الكمرة المسلحة . تم تصميم البحث بحيث تكو الانهيارات التي تتعرض لها الكمرات المدعمة بالصفائح انهيارات ثني وانهيارات انسلاخ وكضلك انهيارات شد قطرية كذلك التي تحدث في الكمرات المسلحة الغير المدعمة بالصفائح تم في هذا البحث تعريف الحدود والضوابط التي تؤدي إلى حدوث انهيارات الشد القطرية في الكمرات المدعمة والتي تختلف في طبيعتها عن تلك التي تؤدي إلى حدوث انهيارات الثني والانسلاخ . لقد تم انشاء ثمانية وعشرون كمرة مسلحة ومن ثم تم إصلاحها باستخدام الصفائح المعدنية وبعد ذلك تم اختبار هذه الكمرات . استخدمت نتائج الختبارات هذه الكمرات في تعريف أعلى قوة تتحملها هذه الكمرات طبيعة الانهيارات وكذلك الانحناءات المركزية . جرى التأكد من أن المعادلات المستخدمة في إيجاد أعلى قوة تعمل وطبيعة الانهيار موافقة النتائج التي تم الحصول عليها للكمرات ذات الانسلاخ . كما تم اقتراح معادلات جديدة لإيجاد قوى تحمل الكمرات المعرضة للانهيار عن طريق الشد القطري .

English Abstract

The work in this thesis focuses on an experimental investigation to characterize ultimate load levels and failure mode characteristics of reinforced concrete (R/C) beams strengthened or repaired by bonding external plates to soffit of the R/C beam. The experimental investigation is designed so as to induce not only flexural failure and concrete rip-off failure in the repaired beams but also a diagonal tension failure similar to unplated R/C beams. Parametric constraints leading to diagonal tension failure in plated beams in contrast to flexural failure and rip-off failure are defined. A total of twenty eight R/C beams repaired by plate bonding were tested and data was generated to yield ultimate load levels, mode of failure and central beam deflection. Existing model for predicting rip-off failure was confirmed in terms of ultimate load levels and mode of failure, and a new predictor equation is proposed for determination of ultimate load for plated beams prone to fail under diagonal tension.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: Civil Engineering
Department: College of Design and Built Environment > Civil and Environmental Engineering
Committee Advisor: Al-Sulaimani, Ghazi Jameel
Committee Members: Baluch, Mohammad H. and Sharif, Al-Farabi M. and Azad, Abul Kalam
Depositing User: Mr. Admin Admin
Date Deposited: 22 Jun 2008 13:48
Last Modified: 01 Nov 2019 13:50
URI: http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/9750