An Investigation of Energy and Thermal Performance of a Double Skin Façade (DSF) For a Typical Office Building in KSA

An Investigation of Energy and Thermal Performance of a Double Skin Façade (DSF) For a Typical Office Building in KSA. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img] PDF
AN INVESTIGATION OF ENERGY AND THERMAL PERFORMANCE OF A DOUBLE SKIN FAÇADE (DSF) FOR A TYPICAL OFFICE BUILDING IN, KSA.pdf
Restricted to Repository staff only until 13 May 2021.

Download (2MB)

Arabic Abstract

تعتبر تطبيقات الواجهات المزدوجة حلاً قيمًا في تقليل استهلاك المبنى للطاقة ، وتعد الظروف المناخية من أكثر العوامل تأثيرا على أداء الواجهات المزدوجة. في البلدان الباردة مثل أوروبا ، يتم استخدام الواجهات المزدوجة بشكل كبير وذلك لزيادة الطاقة الحرارية المكتسبة من الطاقة الشمسية والني تلعب دورا أساسيا في تخفيض استهلاك الطاقة في المبنى في المناخات الباردة. تهدف هذه الدراسة إلى إيجاد وتحديد خصائص التصميم المثلى للـواجهات المزدوجة للمباني المكتبية في ظل الظروف المناخية للمملكة العربية السعودية بما يتعلق بتخفيض استهلاك الطاقة في المبنى وتوفير الراحة. للوصول الى غرض هذه الدراسة، تم اختيار مبنى مكتبي موجود في منطقة الظهران وتمت محاكاته باستخدام برنامج IES VE . وخلال هذه الدراسة تم اجراء اختبارات باستخدام برنامج المحاكاة على العوامل التي قد تؤثر على الأداء العام للواجهات المزدوجة. أوضحت نتائج الدراسة أن تدفق الهواء داخل التجويف الموجود في الواجهات المزدوجة يعد عاملا أساسيا في التأثير على فعاليتها ويعد جانب أساسي في تصميم الواجهات المزدوجة. أيضًا ، أوضحت النتائج أن استخدام عناصر زجاجية ذات كفاءة عالية ستساعد في خفض الاستهلاك السنوي للطاقة في المبنى. كما تم مناقشة الخصائص المثلى للتصميم في ظل الظروف المناخية للمملكة العربية السعودية ، والتي ستساعد في الحد من اكتساب المبنى للحرارة وخفض الاستهلاك السنوي للطاقة في المبنى.

English Abstract

DSF applications are considered as a valuable solution in reducing energy consumption, although the climatic conditions can hugely influence the performance of DSF. In cold countries such as in Europe, DSFs are mainly used due to maximizing solar gain, which plays a vital role in its performance. However, this study aims to find and define the optimum design characteristics of DSFs for office buildings under the climatic conditions of Saudi Arabia concerning thermal comfort and the reduction in annual energy consumption. For the purpose of this study, an existing office building was selected and modeled using IES VE simulation software, and an investigation of the factors that might influence the overall performance of DSFs was conducted. Results revealed that airflow inside the air cavity is found to be an essential aspect of DSFs design. Also, using a higher efficiency glazing element will help in reducing the annual energy consumption of the building. The optimum design characteristics for the climatic conditions of Saudi Arabia, which will help in reducing the heat gain and lowering energy consumption, were also discussed in this study.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: Architectural
Divisions: College Of Environmental Design > Architectural Engineering Dept
Committee Advisor: Kim, Daeung
Committee Members: Asif, Muhammad and Asfour, Omar
Depositing User: MUSTAFA KADOUR (g201703310)
Date Deposited: 03 Jun 2020 15:31
Last Modified: 03 Jun 2020 15:31
URI: http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/141555