Adaptive Secondary-Level Control of Islanded Microgrids

Adaptive Secondary-Level Control of Islanded Microgrids. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img] PDF
Adaptive_Secondary-Level_Control_of_Islanded_Microgrids___Aman_Jacknoon.pdf
Restricted to Repository staff only until 5 March 2021.

Download (5MB)

Arabic Abstract

نسبة ٕ لՏՄقبال المتزايد على إستخدام مولدات القدرة الكهربائية الموزعة نبعت فكرة إستخدام الشبكات الصغيرة الموزعة التي تُعرف بال)مايكروجرد.( و إن مهمة تشغيل أكثر من مولد كهربائي موزع في الوضع المعزول تمثل تحدياً هاماً. في هذه الرسالة، تم تصميم متحكم تكيفي للتحكم في جهد خرج المايكروجرد آخذاً ٕ في اԽԲعتبار تغيرات ظروف التشغيل مثل: تغير أԽԲحمال و غيره. و قد تم تطبيق نظام التحكم المقترح على شبكة كهربائية صغيرة تحتوي على مولدات الطاقة المتجددة المتصلة بمحوԽԲت التيار الثابت إلى التيار المتردد. في البداية تم عمل بحث موسع عن النماذج الرياضية المستخدمة لٔՏՄنظمة شبكات القدرة الكهربائية الصغيرة و تم إتخاذ نموذج غير خطي نظراً ٔԽԲنه أԽԲقرب مطابقة للواقع و تم تطبيق نظم التحكم عليه. و قد تم التحقق من كفاءة هذه المتحكمة عن طريق إجراء محاكاة باستخدام برنامج ماتՏՄب/سيميولينك. و قد أثبتت هذه الطريقة صՏՄبتها في مقاومة التغيرات التي تحدث عند تغير ا ٕ ٔԽԲحمال و كذلك شبكة اԽԲتصال التي تنقل بعض معلومات المولدات

English Abstract

The increase of distributed generators (DG) and the extensive use of multiple DG units at distribution level have inspired the idea of micro-grid. However, it is a challenging task to operate more than one distributed generation unit in autonomous or islanded mode. In this work, an adaptive cooperative control approach is devised to control the output voltage of a micro-grid taking into account the variations in the operating conditions (such as: load change). The proposed controller is applied to a microgrid that consists of distributed and renewable generators connected to a voltage source inverter. A detailed description of the model is presented and the effectiveness of the control method has been verified using MATLAB Simulink. The results of the proposed technique proved to be robust in cases of load changing and communication network variations with fast response.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: Systems
Engineering
Electrical
Divisions: College Of Computer Sciences and Engineering > Systems Engineering Dept
Committee Advisor: Mahmoud, Magdi S.
Committee Members: Elferik, Sami and Vaqar, Sayyid Anas
Depositing User: AMAN JACKNOON (g201403840)
Date Deposited: 05 Mar 2019 15:19
Last Modified: 01 Nov 2019 20:44
URI: http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/140909