MODERN TRANSMISSION EXPANSION PLANNING CONSIDERING RENEWABLE RESOURCES. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.
|
PDF
MSC_Thesis.pdf Download (1MB) | Preview |
Arabic Abstract
ع تزايد الطلب على الطاقة الكهربائية، وهناك حاجة لبناء خطوط نقل جديدة لضمان عملية موثوقة واقتصادية والهدف من هذا البحث هو للتدليل على منهجية تقوم على مفهوم حتمية من خلال النظر في المبادئ الفنية وتنظيم اقتصاد السوق. في هذا البحث تعتبر وظائف على حد سواء واحد ومتعدد الأهداف. إلى أقصى حد ممكن وظيفة موضوعية واحدة تسمى الرعاية الاجتماعية. لوظائف متعددة الهدف والتي وجدت التكلفة الاستثمارية وتقليص الرياح المكان الأمثل لخطوط النقل من خلال النظر في طبيعة متقطعة من تحميل البيانات المتغيرة الرياح و. تحل وظائف متعددة موضوعية استخدام غير التي يهيمن عليها التفاضلية فرزها تطور الخوارزمية. للحصول على النتائج المرجوة على أساس يستخدم صانع القرار تفضيل نهج المنطق الضبابي. يتم تنفيذ تأثير حالة عدم اليقين في توقعات الرياح والحمولة. وأظهرت النتائج التي تم الحصول عليها من الاختلاف في التكاليف على أساس الاختلاف في نسبة خطأ عشوائية. ويتضح المنهجية المقترحة على أنظمة حافلة IEEE مختلفة.
English Abstract
With an increasing demand for electric power, there is a need for construction of new transmission lines to guarantee a reliable and economic operation. The aim of this research is to demonstrate the methodology based on the deterministic concept by considering the technical and market economic regulation principles. In this research work both single and multi-objective functions are considered. Single objective function called social welfare is maximized. For multi-objective functions which are investment cost and wind curtailment optimum location of transmission line is found by considering intermittent nature of wind and variable load data. The multi-objective functions are solved using non-dominated sorted differential evolution algorithm. To obtain the desired results based on decision maker preference fuzzy logic approach is utilized. Effect of the uncertainty in wind and load forecast is performed. The results obtained show the variation in costs based on the variation in random error percentage. The proposed methodology is illustrated on different IEEE bus systems
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | Engineering Electrical |
Department: | College of Engineering and Physics > Electrical Engineering |
Committee Advisor: | Dr.Ibrahim, El-amin |
Committee Members: | Dr.Ibrahim Omar, Habiballah and Dr.Mohammed Mustafa, Al-Muhaini |
Depositing User: | KAMRAN ZAFAR (g201305190) |
Date Deposited: | 27 Apr 2017 06:11 |
Last Modified: | 30 Dec 2020 13:49 |
URI: | http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/140302 |