THE EFFECT OF LOCAL RECYCLED WASTE MATERIALS ON THE PHYSICAL BEHAVIOR AND PERFORMANCE OF JOINT FILLING AND WATERPROOFING ASPHALT. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.
|
PDF (Complete writeup)
Thesis_wirteup_final_draft.pdf Download (3MB) | Preview |
Arabic Abstract
تدوير نفايات المواد كانت ولا تزل وسائل منطقية ومقبولة على نطاق واسع للمحافظة على الموارد الطبيعية ألمتناقصة وذلك نتيجة لزيادة ندرة المواد الصناعية ألخام إلى جانب المخاطر البيئية لمعظم النفايات. هناك اهتمام متزايد بالدراسات التي تركز على إيجاد مواد بديلة ومصادر لمواد اقتصادية. هذا البحث يدرس تأثير مختلف مواد حشوه الأسفلت من النفايات والتي تشمل غبار الجير ورماد الزيت الثقيل المتطاير وغبار الأسمنت والكبريت وحمأة خزانات النفط على الخواص الفيزيائية وأداء اغشية الاسفلت وموانع تسرب المياه. أجريت الاختبارات الفيزيائيه والأداء (والتي تشمل اختبار الإختراق واللزوجة والإستطالة ودرجة التميع والوميض وقوة الالتصاق) على معجون الأسفلت ألمنتج وأخيرا تم تحليل النتائج إحصائيا وتم نمذجة الخصائص باستخدام نسب ومكونات مواد الحشوه وتمت مقارنة خصائص الخلطات مع تلك المستخدمة تجاريا ولقد أظهرت النتائج مركبات واعدة وبديلا محتملا وفعال التكلفة وتحوي أقل قدر من عنصر الأسفلت.
English Abstract
Waste materials recycling has been the logical and widely accepted means of conserving the diminishing global natural resources, this is as a result of increased scarcity of raw industrial materials, coupled with environmental hazard of most of the waste. For the same reason there is an increasing interest in studies focusing on finding alternative material and economical material sources. In this work, the effect of different waste material fillers (namely: Lime dust, Heavy oil fly ash and cement kiln dust), sulfur, oil sludge on the physical properties and performance of roofing and waterproofing asphalt has been examined. Physical and performance testing (Bond strength test, Softening point test, Ductility test, Penetration test, Viscosity and Flash point test) were conducted on the modified asphalt mastic, and finally the results were analyzed statistically and properties modeled in terms of additives composition. Some selected blends were compared to conventional roofing asphalt mastic blend. Results show promising potential alternative and cost effective material composite having least amount of asphalt component.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | Civil Engineering |
Department: | College of Design and Built Environment > Civil and Environmental Engineering |
Committee Advisor: | Al-abdul Wahhab, Hamad Ibrahim |
Committee Members: | Al-Ahmadi, Hassan M. and Arifuzzaman, Mohammad |
Depositing User: | ABUBAKAR D MUHAMMAD (g201004680) |
Date Deposited: | 19 Jan 2013 12:37 |
Last Modified: | 01 Nov 2019 15:37 |
URI: | http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/138800 |