The relationship between the project size and the safety level in building construction projects

(1996) The relationship between the project size and the safety level in building construction projects. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]
Preview
PDF
10431.pdf

Download (6MB) | Preview

Arabic Abstract

يستعرض هذا البحث موضوع السلامة في المباني العمرانية بالمنطقة الشرقية من المملكة العربية السعودية . وقد تم تقييم أساليب السلامة على 45 مشروعاً . عشرة (10) من هذه المشاريع كانت مشاريع كبيرة تبلغ تكلفة المشروع أكثر من عشرين مليون ريال سعودي . وخمسة عشرة (15) من هذه المشاريع كانت مشاريع متوسطة تبلغ تكلفة المشروع من هذه الفئة أكثر من خمسة (5) مليون ريال سعودي وأقل من عشرين مليون ريال سعودي . والعشرين (20) المتبقية كانت مشاريع صغيرة تكلفة المشروع أقل من خمسة مليون ريال سعودي . تكون البحث من جزئين . الجزء الأول عبارة عن دراسة ميدانية تمثلت في تشكيل قائمة تحتوي على أهم العناصر الضرورية للسلامة والمفترض تواجدها في هذه المشاريع كما تم تحديد العلاقة بين مستوى السلامة ومعدل الحوادث في كل مشروع . وفي الجزء الثاني قام الباحث بتوزيع 22 سؤالاً وتم الرد على هذه الأسئلة من قبل مدير المشروع ومن خلال الإجابة على هذه الأسئلة تم تحديد نوعية مساهمة هاذ المستوى الإداري في أساليب السلامة .

English Abstract

This thesis evaluates the safety levels found on building construction projects in the Eastern Province of Saudi Arabia. A total of forty-five pojects were surveyed in this research. Ten of these projects were classified as large projects, each with a monetary value greater than twenty million Saudi Riyals. Fifteen were classified as medium projects, each with a monetary value ranging from five million to twenty million Saudi Riyals. The other twenty were small projects, each with a monetary value of less than five million Saudi Riyals. The survey comprises two parts. The first part is in the form of an Inspection Checklist which contains eighteen divisions, each division containing a certain numbers of items. The safety level on each project is compared with that project's accident rate. The second part consists of a questionnaire which was designed to identify middle management practices on safety for each project.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: Architectural
Divisions: College Of Environmental Design > Construction Engineering and Management Dept
Committee Advisor: Jannadi, M. Osama A.
Committee Members: Bubshait, Khaled A. and Assaf, Sadi A.
Depositing User: Mr. Admin Admin
Date Deposited: 22 Jun 2008 17:04
Last Modified: 01 Nov 2019 17:01
URI: http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/10431