(1999) Performance of turbo codes under designed interleaving and puncturing conditions. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.
|
PDF
10203.pdf Download (3MB) | Preview |
Arabic Abstract
لقد جــذب الأداء المذهل لترميزات التيربو (Turbo Codes) كثيراً من الباحثين لدراسة هذا الترميز ، فنتج عن ذلك كم هائل من الأبحاث في الفترة القصيرة الماضية ، وبما أن ترميزات التيربو لم تنشأ كنتيجة لتطبيق نظريات موجودة فإن معظم خصائصها الباهرة ما تزال بحاجة إلى تفسير . يدرس هذا البحث خصائص الشفرات السريعة تحت تأثير عمليتي : التخلخل (Interleaving) ، والعطب (Puncturing) . ولقد قيمت نوعيات مختلفة من الخلخلات ، وكذلك درس أثر تغيير صفات المـخلخل على أداء الترميـز ، بالإضافة إلى دراسة التفاعل بين المخلخل وعناصر الترميز الأخرى . يساهم هذا البحث في تحليل ترميزات التيربو تحت ظروف العطب ، عن طريق تطوير طريقة جديدة ودقيقة لتقدير توزيع الأوزان (Weight Distribution) ، ولقد توصل الباحث إلى تقييم أدق للحد الأعلى (Upper Bound) لأداء الترميز بالنسبة إلى نسبة الخطأ في البتات (BER) . وكذلك مكنت هذه الطريقة المطورة من بحث أنماط العطب المختلفة ، ولقد استطاع الباحث من إيجاد تفسير لظاهرة الأداء السيء عند عطب البتات المنتظمة (Systemmatic Bits) ، كما يضع البحث الخطوط العريضة لتصميم مصفوفة تعطيب جيدة . إن مكتشفات ونتائج هذا البحث مفيدة جداً في فهد وتفسير خصائص وتصرفات ترميزات التيربو وتحسين تصميمها .
English Abstract
The astonishing performance of turbo codes has attracted many researchers which resulted in a huge amount of literature since their introduction few years ago. As turbo codes did not actually arise form applying a pre-existing theory most of their outstanding features remain to be explained. In this thesis, we examine the behavior of the code with respect to two processes: interleaving and puncturing. Different interleaver classes are evaluated. The effect of the interleaver parameters on the code performance as well as the interaction between the interleaver and the other code elements are studied thoroughly. This thesis also contributes towards the analysis of turbo codes under puncturing. By developing a new more accurate approach of estimating the weight distribution, the thesis arrived at a new tighter upper bound on the bit error rate performance of the code. The developed approach also allows investigating different puncturing patterns. We provide an explanation of why puncturing systematic bits must be avoided. Guidelines for designing a good puncturing matrix are highlighted. The results and findings of this work are very useful for understanding the behavior of turbo codes and improving their design.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | Electrical |
Department: | College of Engineering and Physics > Electrical Engineering |
Committee Advisor: | Kousa, Maan A. G. |
Committee Members: | Balghonaim, Adel and Bettayeb, Mammar and Al-Semari, Saud A. |
Depositing User: | Mr. Admin Admin |
Date Deposited: | 22 Jun 2008 13:59 |
Last Modified: | 01 Nov 2019 13:58 |
URI: | http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/10203 |