(1999) Torsional vibrations analysis of a synchronous motor-compressor drive train. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.
|
PDF
10000.pdf Download (4MB) | Preview |
Arabic Abstract
تقدم هذه الرسالة بإسهاب الاهتزازات وإجهاد الكلال لمحرك متزامن يدير ضاغطة . شملت الدراسة مضائلة الإلتوائية اللزجة في استنتاج النموذج الحسابي . تم بفعالية تبني طريقة الاختزال الشكلي المركب لإيجاد حلول الأنظمة الإلتوائية المعقدة ذات المضائلة اللزجة . طورت الدراسة أسلوب عددي لحساب عمر الكلال المتمثل بعدد مرات التشغيل المسموحة ، وذلك باستخدام طريقتي النموذج الكلي والنموذج المختزل شكلياً . وللمقارنة بين الطريقتين فقد استخدمت طريقة التنبؤ بالكلال ، والتي تعتمد على دالة حسابية في قيمة الجهد وذبذبته . أوضحت نتائج الدراسة أن نسبة الدقة عالية للنموذج الخطي المختزل مقارنة بالنموذج الكلي .
English Abstract
Thorough torsional vibration and stress fatigue analysis is presented for synchronous-motor drive train. The mathematical model with viscous torsional damping is derived. Complex Modal Reduction Technique is adopted to efficiently solve complex torsional systems with viscous damping. Numerical techniques have been developed to solve for fatigue life, represented in term of the allowable number of starts of the train, using complete and modally-reduced models. The fatigue prediction which is a function of stress amplitudes and frequency is used to evaluate the accuracy of the Complex Modal Reduction Technique and compared to full model solution. The results of th linear reduced-model display high accuracy when compared to the full model solution.
Item Type: | Thesis (Masters) |
---|---|
Subjects: | Mechanical |
Department: | College of Engineering and Physics > Mechanical Engineering |
Committee Advisor: | Moustafa, Kamal A. F. |
Committee Members: | Al-Bedoor, Bassem and Sunar, Mehemt |
Depositing User: | Mr. Admin Admin |
Date Deposited: | 22 Jun 2008 13:54 |
Last Modified: | 01 Nov 2019 13:53 |
URI: | http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/10000 |