SUPPLY CHAIN NETWORK REDESIGN, CASE STUDY IN LUBRICATION INDUSTRY

SUPPLY CHAIN NETWORK REDESIGN, CASE STUDY IN LUBRICATION INDUSTRY. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]
Preview
PDF
Khalid_Thesis_Final.pdf - Submitted Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (2MB) | Preview

Arabic Abstract

تصميم سلاسل الإمداد أصبح أكثر تعقيدا خلال العقد الماضي في الشرق الأوسط، مدفوعا بالعوامل الجيوإقتصادية. تعرض هذه الاطروحة دراسة حالة لشركة كبرى متخصصة في صناعة زيوت المحركات في المملكة العربية السعودية. تتناول دراسة الحالة إعادة تصميم سلسلة إمداد مكونة من أربعة مستويات: موردين، مصانع، مراكز توزيع وأسواق محلية مستهدفة، حيث شملت الدراسة أثر عدم التيقن في معدلات الطلب وأسعار الأراضي وأسعار الطاقة مع الأخذ مدة التوصيل من المصانع لمراكز التوزيع بالاعتبار. تهدف هذه الدراسة لتحديد أعداد ومواقع المصانع ومراكز التوزيع وحصص إمداد مراكز التوزيع من المصانع والحصة الأمثل لكل مركز توزيع للأسواق المحلية المستهدفة التي تحقق أجدى تكلفة لسلسلة الإمداد عبر تطوير نموذج رياضي باستخدام البرمجة الصحيحة المختلطة غير الخطية (MINLP). كما طورت الدراسة تحليل متعدد المعايير لاتخاذ القرار(MCDM) لتحديد نوع الفرع لكل سوق محلي مستهدف لستة مناطق مختلفة في المملكة العربية السعودية.

English Abstract

4 Supply chain studies have been key areas for optimization across many sectors. However, with the changing landscape of geo-economic factors in the Middle East, coupled with increased complexities within the supply chain network and growing competitiveness amongst industries, optimization studies have naturally become more complex overtime. This thesis considers a case study for a major lubrication company in Saudi Arabia. The case study addresses a single-sourcing network redesign problem for a four-level supply chain consisting of suppliers, plants, distribution centers (DC’s) and markets. The demand, land prices, and energy prices are uncertain parameters with DC-to-market dependent lead times. The objective is to determine the optimal number and locations of plants and DC’s, the assignment of each plant-DC and DC-market, which minimizes the system-wide location, transportation, and inventory costs for each scenario. The problem is formulated as mixed integer nonlinear programming models (MINLP). Finally, a multi criteria decision-making approach is developed to decide the best warehouse type for the six different local markets.

Item Type: Thesis (Masters)
Subjects: Engineering
Department: College of Computing and Mathematics > lndustrial and Systems Engineering
Committee Advisor: Al Hanbali, Ahmad
Committee Members: Al-Turki, Umar and Abdel-Aal, Mohammed
Depositing User: KHALID ALKHODHAIRI (g200950810)
Date Deposited: 23 Oct 2019 07:10
Last Modified: 31 Dec 2020 07:54
URI: http://eprints.kfupm.edu.sa/id/eprint/141017