KFUPM ePrints

The Design Criteria of Net-Zero Energy School Under Mild Climatic Condition in Saudi Arabia

l The Design Criteria of Net-Zero Energy School Under Mild Climatic Condition in Saudi Arabia. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
Restricted to Abstract Only until 06 June 2019.

6Mb

Arabic Abstract

الهدف الرئيسي من هذه الرسالة هو دراسة وتقييم وإثبات الجدوى الفنية والمالية لمبنى مدرسي ذو استهلك صفريللطاقة (NZEB) في الظروف المناخية المعتدلة في المملكة العربية السعودية. ولتحقيق هذا الهدف ، سيتم دراسة أداء صل للطاقة في المباني المدرسية السائدة المبنية من هياكل خرسانية مسلحة في الظروف المناخية المعتدلة في المملكة ف ّصمف ّالعربية السعودية وسوف تتم الدراسة على حالة حقيقية من خلل تحليل أداء المبنى المدرسي من ناحية العوامل المؤثرة في استهلك الطاقة في المناخات المعتدلة في في جنوب غرب المملكة العربية السعودية عن طريق اختبارسيناريوهات مختلفة لمبنى المدرسة الحالي باستخدام برامج كمبيوتر تحاكي الداء الفعلي للمبنىز سيتم النظر في إعدادات التصميم المقترحة المختلفة والتحقق من صحتها. وفي النهاية سيتم اقتراح استراتيجيات لرفع اداء المبنىوتحديث المواصفات لتحقيق الهدف وعلوة على ذلك ، سيتم التحقيق في التحليل القتصادي لظروف التصميم المقترحة .، من أجل تقييم الجدوى الفنية والقتصادية لبناء مدرسة ذات استهلك صفري للطاقة

English Abstract

The main purpose of this thesis is to study, assess and demonstrate the technical and financial feasibility of net zero energy school building(NZEB) in the mild climatic condition in Saudi Arabia. To accomplish this goal, a detailed building energy performance of selected standard school buildings in the mild climatic condition in Saudi Arabia will be examined on a real case study. The energy performance analysis is to correctly find the buildings’ energy needs in studied environments and finally propose retrofitting strategies about NZEB. The study will be established on a real case study of selected governmental schools, with typical reinforced concrete structures. The location of the case study is a highland region in southwestern Saudi Arabia. Starting from performing simulation scenarios of the existing school building, different proposed design settings will be considered and validated. Moreover, an economic analysis of proposed design settings will be investigated, in order to assess the technical and economic feasibility of a net zero energy school building.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Systems
Environmental
Architectural
Civil Engineering
Engineering
Electrical
Divisions:College Of Environmental Design > Architectural Engineering Dept
Committee Advisor:Daeung, Kim
Committee Members:Asif, Mohammad and Adel, Alshibani
ID Code:140762
Deposited By:HASAN FARDAN (g199640230)
Deposited On:08 Jul 2018 13:44
Last Modified:08 Jul 2018 13:44

Repository Staff Only: item control page