KFUPM ePrints

RELIABILITY ASSESSMENT OF RESIDENTIAL DISTRIBUTION POWER SYSTEMS CONSIDERING COLD LOAD PICKUP EVENTS

l RELIABILITY ASSESSMENT OF RESIDENTIAL DISTRIBUTION POWER SYSTEMS CONSIDERING COLD LOAD PICKUP EVENTS. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF - Published Version
Restricted to Abstract Only until 08 May 2019.

5Mb

Arabic Abstract

اكتسبت أنظمة التوزيع الكهربائية اهتمامًا لم تشهده من قبل. خصوصًا مع ظهور الشبكات الذكية، أصبحت جودة واستمرارية الطاقة الموزعة إلى الأحياء السكنية مهمة. لذلك فإن التمثيل الصحيح لسلوك هذا النظام الكهربائي سيقود إلى نتائج دقيقة ومن ثم قرارات أفضل عند استثمار شركات الكهرباء في هذا النظام لتحسين الاعتمادية. هذا البحث يقدم طريقة جديدة لحساب تأثير عمليات استعادة الحمل البارد CLPU على الاعتمادية في أنظمة التوزيع السكينة تحت افتراض أن مشغل النظام سوف يتبع خطة استعادة مثالية لا تخالف شروط تشغيل النظام ولا تؤثر على القدرات الحرارية للأجهزة الكهربائية. ونظرًا لعشوائية سلوك المستخدمين في هذا النظام، فإن هذا البحث سوف يوظف تمثيلاً عشوائيًا للحمل. وسوف يوظف أيضًا طريقةً جديدةً في البحث عن الحل الأمثل. هذا الحل سوف يقارن مع الحل الناتج من النظريات التقليدية وسوف يقارن مع نتيجة الاعتمادية في حال اتبعت الشركة المشغلة للنظام توقيتًا واحدًا ثابتًا لاستعادة نقاط التوزيع المتأثرة بانقطاع الكهرباء مع حدوث حالة الـ CLPU. أظهرت النتائج تأثيرًا واضحًا لـ CLPU على نتائج الاعتمادية لنظام التوزيع الكهربائي وهو تأثير سلبي يجب على مشغلي النظام أخذه بعين الاعتبار في عمليات التخطيط المرتبطة بالنظام.

English Abstract

With the introduction of smart grid, residential power networks have gained more attention than ever. Quality and continuity of the power delivered to customers become an important factor for utilities. Accurate modeling and estimation of reliability indices will lead to better investment decisions. In this thesis, a new methodology is proposed to include cold load pickup (CLPU) events in the time-based reliability indices under the assumption that utilities follow an optimal restoration plan within system and equipment constraints. Due to the randomness of the customer behaviors in the residential sectors, the proposed method deploys a stochastic load model. Moreover, a state-of-art optimization method named lightning search algorithm (LSA) is used to search the optimal restoration plan after each failure on a test system. This algorithm is compared to well-known algorithms to measure its robustness and effectiveness. In addition, the proposed method is compared to fixed-period restoration plans to show the proposed method’s usefulness. The results measure CLPU effect on the reliability indices of the residential power distribution system and show a negative impact that must be considered by utilities in planning problems.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Engineering
Electrical
Divisions:College Of Engineering Sciences > Electrical Engineering Dept
Committee Advisor:Al-Muhaini, Mohammad
Committee Members:Abido, Mohammad and Khalid, Muhammad
ID Code:140694
Deposited By:ABDULLAH ALNUJAIMI (g200839160)
Deposited On:15 May 2018 11:44
Last Modified:15 May 2018 11:44

Repository Staff Only: item control page