KFUPM ePrints

CRANE ACCIDENTS IN THE SAUDI ARABIAN CONSTRUCTION INDUSTRY

l CRANE ACCIDENTS IN THE SAUDI ARABIAN CONSTRUCTION INDUSTRY. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]
Preview
PDF
2226Kb

Arabic Abstract

رافعات مهمة إلى موقع البناء، ومساعدتنا على بناء بوتيرة عالية جدا مع أقل جهد وأقصر وقت ممكن. وبما أن هذه الآلات هي كبيرة جدا وثقيلة، وأدنى سوء من ذلك يؤدي إلى خسائر فادحة في الأرواح والممتلكات ويسبب خسائر مالية ضخمة. أجريت هذه الأبحاث لمعالجة مشكلة حوادث الرافعات. تمت دراسة الجوانب العامة لسلامة أيضا مثل معايير السلامة، التدريب في مجال السلامة جنبا إلى جنب مع العوامل المحددة للسلامة الرافعات. وكانت أهداف البحث١ تحليل بيانات الحوادث في السنوات الخمس الماضية ٢ لفهم السلامة إنفاذ المعايير والتنفيذ على المستوى الوطني (في السعودية) وكذلك في مستوى الشركة ٣ لتسليط الضوء على التدابير الوقائية تستخدم لالرافعات ومداها من تأثير في صناعة البناء في المملكة العربية السعودية. تم إنجاز أهداف تحليل البيانات التي تم الحصول عليها من المسح المقابلات الشخصية استبيان أجري مع المهنيين ذوي الخبرة. تم الحصول على بيانات من مسح حول خمسة والخمسين شركات المقاولات . نطاق مؤلفاته كانت تقتصر على المنطقة الشرقية،للمقاولين بناء في الدرجة واحدة و اثنين وثلاثة . وقد وجد أن العوامل البشرية المتعلقة بالسلامة وإدارة الشركة هما الموضوعات التي وينبغي إيلاء الاعتبار للقضاء على المشاكل المرتبطة صناعة البناء والتشييد في المملكة العربية السعودية. وأيضا أوضح أن حقيقة أن العميل يكون لها دور حاسم في تنفيذ السلامة ومنع الحوادث في صناعة البناء والتشييد ولكن ليس هناك وزارة أو وكالة محددة تطبق معايير السلامة على كافة في المملكة العربية السعودية . لوحظ التدابير الوقائية لها تأثير ضئيل جدا على الوقاية الحوادث الرافعات

English Abstract

This Research was conducted to address the problem of increasing accidents involving cranes. To better understand the problem, general aspects of safety were also studied like safety standards, Safety Training, etc. along with specific factors for Crane Safety. The objectives of the Research were (1) To analyze Incident data of the past 5 years (2) To understand Safety Standard Enforcement and Implementation at National Level (in Saudi Arabia) as well as at Company Level and; (3) To outline the Preventive Measures used for Cranes and their extent of effect in the Saudi Arabian Construction Industry. The objectives were accomplished analyzing the data obtained from personal interviews questionnaire survey conducted with the experienced professionals. Data was obtained by surveying around 55 contracting companies. The scope of the research was limited to Eastern Province and only Grade 1, 2 and 3 building Contractors were surveyed. It was found that Human factors related to safety and Management of the company are two subjects that should be given significant consideration to eliminate problems associated with the construction industry in K.S.A. Also highlighted was the fact that Client play a crucial role in implementing safety and to prevent accidents in the construction industry but there is no specific Ministry or Agency that enforces standards of safety over all in KSA. Further, it was observed preventive measures have very little effect on Crane Incident prevention.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Construction
Engineering
Divisions:College Of Environmental Design > Construction Engineering and Management Dept
Committee Advisor:ASSAF, SADI
Committee Members:AL OFI, KHALAF and SUHARIADI, BAMBANG
ID Code:140231
Deposited By:BASHEERUDDIN FASIUDDIN (g201410920)
Deposited On:02 Mar 2017 09:01
Last Modified:02 Mar 2017 09:01

Repository Staff Only: item control page