KFUPM ePrints

AN INTEGRATED OPTIMIZATION MODEL FOR PRODUCTION SCHEDULING MAINTENANCE AND QUALITY

l AN INTEGRATED OPTIMIZATION MODEL FOR PRODUCTION SCHEDULING MAINTENANCE AND QUALITY. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
Restricted to Abstract Only until 01 January 2017.

973Kb

Arabic Abstract

أصبحت عمليات الإنتاج ، وتحسين الجودة المستمر ، والتخطيط السليم لعمليات الصيانة في غاية الأهمية في ظل البيئة التنافسية التي نشهدها هذه الأيام وذلك لتجعل من عمليات الإنتاج والجدولة عملية موثوقًا بها للغاية. إن الحفاظ على الآلات والمعدات في حالة جيدة من خلال عمليات الصيانة الدورية يضمن توفر نظام أكثر موثوقية ، غير أن عملية الصيانة تؤدي في المقابل إلى انخفاض مؤقت في توافر الماكينات والطاقات الإنتاجية التي كان من الممكن أن تستخدم في عملية الإنتاج لولا أنه تم تعطيلها مؤقتاً لإجراء الصيانة. لذا ، فقد أصبح التكامل بين عمليات الصيانة ، والإنتاج ، وضبط الجودة مهمًا جدًا لضمان توفر نظام جيد الأداء. إن الهدف الرئيسي من هذا البحث هو تطوير نماذج رياضيه تدمج عمليات الصيانة ، والإنتاج ، وضبط الجودة في عملية تكاملية لتقليل التكلفة الكلية من خلال ضمان إنتاج عالي الجودة وتحديد فترات زمنية لصيانة فعالة. تم تطوير نموذجين في هذه الأطروحة: النموذج الأول يدمج بين جدولة عمليتي الإنتاج والصيانة. والنموذج الثاني طوّر أسلوبًا يدمج بين عمليات جدولة الإنتاج ، والتخطيط للصيانة ، وضمان الجودة. وتم إختبارالنماذج وقورنت النتائج لعدة حالات. وقد دلت النتائج أن النموذج المقترح لدمج وتكامل جميع العمليات أفضل من مختلف السيناريوهات المشتركة الأخرى. ومن ثم اقترحت الرساله عدة مجالات لتطوير الأبحاث في هذا المجال.

English Abstract

In today's competitive environment, the importance of continuous production, quality improvement and perfect maintenance planning has forced production and delivery processes to become extremely reliable. Keeping equipment in good condition through maintenance activities can ensure a more reliable system. However, maintenance leads to temporary reduction in the availability and capacity of machines that could otherwise be utilized for production. Therefore, the coordination of maintenance, production and quality is important to guarantee a good system performance. The central purpose of this study is integrating maintenance, production scheduling and quality decisions to minimize the total cost by ensuring high quality production and effective maintenance interval. Two models are developed in this thesis. The first model integrates maintenance and production scheduling. The second model develops a method that integrates production scheduling, maintenance planning and quality. The models are tested using examples from the literature and compared with some benchmarks situation. The results indicate that the total integration proposed model is better than all other different joint scenarios.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Systems
Engineering
Math
Divisions:College Of Computer Sciences and Engineering > Systems Engineering Dept
Committee Advisor:Duffuaa, Salih
Committee Members:Al-Turki, Umar and AlDurgam, Mohammad
ID Code:139932
Deposited By:AHMED OSMAN EL-KHALIFA (g200903890)
Deposited On:09 May 2016 15:28
Last Modified:09 May 2016 15:28

Repository Staff Only: item control page