KFUPM ePrints

SUBCONTRACTOR SELECTION CRITERIA FOR CONSTRUCTION PROJECTS IN SAUDI ARABIA

l SUBCONTRACTOR SELECTION CRITERIA FOR CONSTRUCTION PROJECTS IN SAUDI ARABIA. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
Restricted to Abstract Only until 08 May 2016.

1519Kb

Arabic Abstract

ويستخدم التعاقد من الباطن أكثر من ذلك بكثير على نطاق واسع في مشاريع الإسكان وتشييد المباني من التركيز على المشاريع الهندسية والصناعية. في العديد من المشاريع، وخاصة بناء المشاريع، ومن الشائع لمدة 80 إلى 90٪ من العمل الذي يتعين القيام بها من قبل الباطن. والتعاقد من الباطن ينظر على نطاق واسع كوسيلة لخفض النفقات، إعادة توزيع عبء العمل والمقاول وترشيد القوى العاملة في المنزل بهم. والهدف من هذه الدراسة هو تحديد معايير اختيار المقاول من الباطن لمشاريع البناء في المملكة العربية السعودية. نطاق هذه الدراسة هي تحديد معايير اختيار مقاول من الباطن لمشاريع الإسكان والبناء في المملكة العربية السعودية. كما ستتناول التعقيدات التي يواجهها المقاولين وتحديد آثارها على أداء المشروع. أداء الباطن هو بمثابة مؤشر مهم المستخدمة من قبل المقاولين العامة لتحديد الباطن الأمثل. يتأثر أداء الباطن بعوامل المتوقعة و / أو غير متوقعة مختلفة، مثل القدرة على الإدارة، شرط موقع العمل وتقييم شخصي. وتم تسليم الاستبيان مصحوبا بخطاب لشركات المقاولات في شخص. تم تحليل البيانات التي تم الحصول عليها من الاستبيان وتستخدم لتحديد معايير هامة اختيار الباطن والتي تعتبر المهم من قبل مقاولي التشييد في المنطقة الشرقية من المملكة العربية السعودية. تم استخدام طريقة إحصائية مثل برنامج SPSS لتفسير النتائج. فقد وجد أن سعر العطاء، وتنظيم إدارة المشاريع وطول الوقت في العمل هي المعايير الأكثر أهمية اختيار الباطن.

English Abstract

Subcontracting is used much more extensively on housing and building construction projects than on engineering and industrial projects. On many projects, especially building projects, it is common for 80 to 90% of the work to be performed by subcontractor. Subcontracting is widely consider as an avenue to optimize costs, redistribute the contractor’s workload and rationalize their in-house manpower. The aim of this study is to identify the subcontractor selection criteria for construction projects in Saudi Arabia. The scope of this study is to determine the subcontractor selection criteria for housing and building construction projects in Saudi Arabia. It will also address the complications being faced by contractors and determine their effects on project performance. Subcontractor performance is as an important index used by general contractors to select optimal subcontractor. Subcontractor performance is affected by different expected and/or unexpected factors, such as management ability, worksite condition and subjective assessment. A questionnaire accompanied with a covering letter was delivered to contracting companies in person. Data obtained from the questionnaire was analyzed and used to identify the significant subcontractor selection criteria and that are considered important by the construction contractors in the Eastern Province of Saudi Arabia. Statistical method such as SPSS software was used to interpret the results. It was found that tender price, project management organization and length of time in business are the most significant subcontractor selection criteria.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Construction
Civil Engineering
Divisions:College Of Environmental Design > Construction Engineering and Management Dept
Committee Advisor:Bambang , Trigunarsyah Suhariadi
Committee Members:Shash , Ali A and Nair , Sudhakumar
ID Code:139736
Deposited By:AIJAZ ALI MEER (g201307250)
Deposited On:15 Sep 2015 11:40
Last Modified:15 Sep 2015 11:40

Repository Staff Only: item control page