KFUPM ePrints

Sunlight and Organic dyes as A greener Approach to Photochemical Reactions and Degradation of Phenol in Water

l Sunlight and Organic dyes as A greener Approach to Photochemical Reactions and Degradation of Phenol in Water. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF - Submitted Version
Restricted to Abstract Only until 06 June 2016.
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

4Mb

Arabic Abstract

في هذا العمل الذي قمنا بتصميم وتطوير تفاعلات جديدة باستخدام أشعة الشمس في وجود الأصباغ العضوية المحفِزة ضوئيا عبر مفاعل صغير. لقد قمنا بنجاح بتصنيع العديد من المركبات العضوية في مفاعل الشعرية كما نجحنا في عملية تحلل الفينول في المياه، وكذلك قمنا بتحديد الظروف الأمثل للتفاعل. التحفيز الضوئي باستخدام الأصباغ العضوية في تفاعلات الزمرة الوظيفية للأمينات الثالثية عند الموقع (أ)، الأوكسي امينيشن لمركبات ۱ ، ۳ – ثنائي الكاربونيل عند الموقع (أ)، وفي عملية تحلل الفينول في المياه يمكن ان يكون نموذج لتطوير طرق صديقة للبيئة تساعد في عمليات التخليق الضوئي و التحلل مع الأخذ بعين الاعتبار جميع الخطوات المتبعة. الإستفادة من الإشعة الشمسية غير المركزة في المملكة العربية السعودية تجلى في جامعة الملك فهد للبترول والمعادن. في ما يقرب من جميع التجارب، الإشعاع الشمسي على مفاعل الشعرية أعطى عائدات أعلى من ٦٤ ٪ وإزالة للفينول في المياه الملوثة بنسبة وصلت حتى ۸٦٪.

English Abstract

In this work we have designed and developed a new reactions utilizing sunlight in the presence of organic dyes photocatalyst via flow microreactor. We have successfully synthesized several organic compounds in a flow capillary reactor and degraded phenol in water and also developed and optimized the reaction conditions. Organic dye photocatalyzed α-Functionalization of tertiary amines, α-oxyamination of 1,3-dicarbonyl compounds and degradation of phenol in water were used as a model to develop completely ‘greener approach’ of photochemical synthesis and degradation, taking into account all steps of the processes. Utilization of non-concentrated solar irradiation conditions of Saudi Arabia was demonstrated in King Fahd University of Petroleum and Minerals. In almost all the experiments conducted in this study, the flow reactor gave yield higher than 64% and maximum phenol removal of 86.6% from contaminated water.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Chemistry
Environmental
Divisions:College Of Sciences > Earth Sciences Dept
Committee Advisor:Basheer, Chanbasha
Committee Members:Bassam , S.Tawabini and Abdulrahman , Al- Arfaj
ID Code:139615
Deposited By:AHMED ABDI HASSAN (g201304090)
Deposited On:28 Oct 2015 10:13
Last Modified:28 Oct 2015 10:13

Repository Staff Only: item control page