KFUPM ePrints

Modeling and Detection of Meter Compromise Attacks against the Smart Grid Communication Infrastructure

l Modeling and Detection of Meter Compromise Attacks against the Smart Grid Communication Infrastructure. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF (MS Thesis)
Restricted to Abstract Only until 28 February 2015.

4Mb

Arabic Abstract

في وقتنا الحاضر أصبحت شبكات تولید الطاقة الكھربائیة التقلیدیة غیر قادرة على تلبیة الطلب المتزاید على الطاقة الكھربائیة، ولمواكبة ھذا الطلب المتزاید تم إنشاء الشبكة الكھربائیة الذكیة والتي توفر عدة وظائف ممیزة للمستھلكین. تعتمد الشبكة الكھربائیة الذكیة في تصمیمھا على استخدام أحدث تقنیات الاتصالات الرقمیة كالعدادات الذكیة وأنظمة المراقبة وغیرھا. حیث تمكّن ھذه الشبكة مؤسسات الكھرباء من جمع معلومات مھمّة من أماكن الاستھلاك والتولید والنقل مثل أنماط استھلاك الكھرباء لدى المستھلك، وأنماط التولید لمحطات الطاقة وكذلك معلومات مُ ھمّ ة عن أداء الشبكة، وھذا الأسلوب الجدید في إدارة الشبكة ما ھو إلا أتمتھ لعملیة تحسین كفاءة ووثوقیھ ودیمومة تولید ونقل الكھرباء. مع كل المیزات التي تتمتع بھا الشبكة الذكیة إلا إنھا تواجھ الكثیر من التحدیات والصعوبات، فلقد أدى دمج التقنیة الحدیثة في الشبكة لظھور العدید من الھجمات الإلكترونیة لانتھاك أمن الشبكة، فھنالك العدید من القضایا الأمنیة وقضایا الخصوصیة والموثوقیة التي قد تظھر أثناء توصیل الكھرباء. في ھذا البحث ركزنا على أحد أنواع ھذه الھجمات، والذي یستھدف العدادات الذكیة بھدف التلاعب بقراءة العداد أما بزیادة أو نقصان الاستھلاك الكھربائي، لقد قمنا أولاً بتصنیف الھجمات الالكترونیة التي تستھدف الشبكة الذكیة بناءً على الخدمة المستھدفة أو الجھاز أو نوع الھجوم. كما قمنا في ھذه الدراسة باقتراح تقنیة للكشف عن الھجمات التي تتعرض لھا العدادات الذكیة.

English Abstract

The increasing demand for power has overwhelmed the current power grid. The Smart Grid uses a new paradigm to provide several distinctive functionalities to the consumers, in order to address the present problem of power demand. This newly developed power grid has an infrastructural design that is fully automated demanding little or no human intervention at all. This can be achieved by integrating the modern communications technologies into the electrical power grid. The information transmission related to billing, power consumption, and other important usage readings is achieved through installation of various sensors in the Smart Grid. However, this integration of technology also brings with it cyber security and privacy challenges. Several security, privacy and reliability issues arise during electric power delivery. The security challenges presented by the Smart Grid are unique and cannot be addressed through existing solutions. In this work, we present a categorization of the attacks that target Smart Grids based on the targeted victim or device, as well as on the type of the attack. We also propose a detection technique for meter compromise attacks against the Smart Grid Communications Infrastructure. xiii



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Computer
Engineering
Electrical
Divisions:College Of Computer Sciences and Engineering > Information and Computer Science Dept
Committee Advisor:Sait, Sadiq
Committee Members:Al Kharobi, Talal and Baig, Zubair
ID Code:139450
Deposited By:AL-AMOUDY ABDUR-RAOOF SALIH (g201003240)
Deposited On:28 Jan 2015 14:57
Last Modified:28 Jan 2015 14:57

Repository Staff Only: item control page