KFUPM ePrints

CHALLENGES OF ADOPTING SOCIAL COMPUTING IN GLOBAL SOFTWARE DEVELOPMENT

l CHALLENGES OF ADOPTING SOCIAL COMPUTING IN GLOBAL SOFTWARE DEVELOPMENT. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF - Accepted Version
4Mb

Arabic Abstract

ينظر إلى الحوسبة الاجتماعية باعتبارها منطقة واعدة في حل مختلف القضايا المتعلقة بتطوير البرمجيات عالمياً (GSD). ومع ذلك، هناك افتراض واسع في الأبحاث وصناعة البرمجيات أن شركات تطوير البرمجيات العالمية يترددون في اعتماد أدوات الحوسبة الاجتماعية بسبب بعض التحديات. في هذه الأطروحة، نقوم بتحديد التحديات التي توقف شركات تطوير البرمجيات العالمية من تبني أدوات الحوسبة الاجتماعية. طريقة البحث المستخدمة هي المراجعة الممنهجة للأدب (SLR) والاستبيان، والذين يقومان بتوجيهنا في العثور على إجابة سؤال البحث لدينا. 'سوء الفهم '، ' الهيكل التنظيمي وسياسة المنظمة'، ' إدارة المعرفة' وكذلك ' قنوات الاتصال المتعددة ' حازوا على أعلى أربعة تحديات في مراجعة الأدب على التوالي. في حين أن ' سوء الفهم '، ' إدارة المعرفة '، ' الأمن ' وكذلك 'الهيكل التنظيمي و سياسة المنظمة' حازوا على أعلى أربعة تحديات في استبيان صناعة البرمجيات عالمياً. استنادا إلى النتائج من خلال هاتين الطريقتين تم الحصول على ارتباط كبير (0.582) Spearman’s rho عن طريق الربط بين نتائج المراجعة الممنهجة للأدب (SLR) والاستبيان. هذا العمل يساعد الباحثين والممارسين في تطوير البرمجيات عالمياً في تحديد تحديات اعتماد الحوسبة الاجتماعية في بيئة تطوير البرمجيات عالمياً. نأمل أن هذه الرسالة ستسهل أي عمل في المستقبل على كيفية حل هذه التحديات.

English Abstract

Social computing is seen as a promising area to solve various issues of Global Software Development (GSD). However, there is a wide assumption in the literature and industry that GSD firms are reluctant in adopting social computing tools due to some challenges. In this thesis, we propose to investigate challenges that stop GSD companies from adopting social computing tools. Systematic Literature Review (SLR) and questionnaire are the research methodology used to guide us in finding the answer of our research question. ‘Miscommunication’, ‘Organization structure and policy’, ‘Knowledge management’ and, ‘Multiple communication channels’ ranked the top four challenges founded in the literature respectively. Whereas, ‘Miscommunication’, ‘Knowledge management’, ‘Security’ and, ‘Organization structure and policy’ placed the top four challenges in the global software industry survey. Based on the outcome produced by these two methods a significant Spearman’s rho of (0.582) is obtained by correlating SLR and questionnaire results. This work aids GSD researchers and practitioners in identifying the challenges of adopting social computing in GSD settings. We hope that our research will facilitate any future research on how to solve these challenges.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Computer
Divisions:College Of Computer Sciences and Engineering > Information and Computer Science Dept
Committee Advisor:NIAZI, MAHMOOD
Committee Members:ALSHAYEB, MOHAMMAD and MAHMOOD, SAJJAD
ID Code:139122
Deposited By:ALSALEH MOUSTFA MOHAMED (g201003020)
Deposited On:26 Feb 2014 13:53
Last Modified:26 Feb 2014 13:53

Repository Staff Only: item control page