KFUPM ePrints

Low-Density Parity-Check Codes for ARQ-Based Cooperative Diversity Schemes

l Low-Density Parity-Check Codes for ARQ-Based Cooperative Diversity Schemes. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
1639Kb

Arabic Abstract

تستخدم تقنيات التنويع للتخفيف من تشويه وتأثيرات قنوات الاتصالات اللاسلكية. التنويع التعاوني يساعد في زيادة كسب التنويع دون إضافة هوائيات مادية للمستخدمين أو محطات للأجهزة الجوالة. في هذا العمل، يتم استخدام التنويع التعاوني كإطار رئيسي. لقد تم توسيع التنويع التعاوني إلى التنويع التعاوني المشفر مع إضافة شفرة (RCPC). إن الرموز منخفضة كثافة فحص التكافوء (LPDC) لديها قدرة أفضل لتصحيح الأخطاء من شفرة (RCPC). ولذلك، يمكن أن تكون متكاملة مع مخطط شفرة (LPDC) ذات التنويع التعاوني لزيادة مكاسب التنويع. في الآونة الأخيرة تم التحقيق والبحث في شفرة (RCPC) الموسعة وشفرة (LPDC) على حد سواء. سوف نقوم بتعديل تصميم شفرة (LPDC) الموسعة بواسطة نهج جديد لنظام التنوسع التعاوني. بل وعلاوة على ذلك، في هذا العمل، سوف نقارن بين التصميم الجديد من شفرة (LPDC) مع شفرة التنويع التعاوني الموسع باستخدام شفرة (LPDC) المثقوبة. كفاءة الإنتاجية لمخطط التنويع التعاوني دون أي إجابات لا تزال كما هي. يمكن زيادة كفاءة الإنتاجية مع إجابات محدودة من الوجهة إلى لمستخدمين. في هذا العمل، تم اقتراح بروتوكول جديد للاعتراف الإيجابي و والاعتراف السلبي (ACK/NACK) وذلك لمخطط شفرة (LPDC) التعاونية الموسعة لتحسن كفاءة الإنتاجية بالمقارنة مع شفرات التنويع التعاونية التي لا تعتمد على الاعتراف.

English Abstract

Diversity techniques are used to mitigate fading and channel impairments of wireless communication channels. Cooperative diversity or user cooperation achieves the diversity gain without adding physical antennas to the users or mobile stations. In this work, cooperative diversity is used as the main framework. The cooperative diversity has been extended to coded cooperative diversity with the addition of rate-compatible punctured convolutional (RCPC) codes. Low-density parity-check (LDPC) codes are capacity-achieving codes and they have better error correction capabilities than RCPC codes. Therefore, LDPC codes can be integrated in cooperative diversity scheme to increase the diversity gain. Punctured and extended LDPC codes have also been investigated recently. We will modify the design of extended LDPC codes by a novel approach for cooperative diversity scheme. Furthermore, in this work, we will compare the coded cooperative diversity using punctured LDPC codes with the new design of extended LDPC codes. The throughput efficiency for the cooperative diversity scheme without any feedback remains constant. The throughput efficiency can be increased with limited feedback from the destination to the users. In this work, new acknowledgment/negative-acknowledgement (ACK/NACK) based protocols will also be proposed for the extended LDPC coded cooperative diversity scheme with improved throughput efficiency as compared to non-acknowledgement based coded cooperative diversity scheme.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Electrical
Divisions:College Of Engineering Sciences > Electrical Engineering Dept
Committee Advisor:Kousa, Maan
Committee Members:Landolsi, Adnan and Mesbah, Wessam
ID Code:138814
Deposited By:Hussain Ali (g200903650)
Deposited On:31 Dec 2012 10:37
Last Modified:24 Nov 2014 10:46

Repository Staff Only: item control page