KFUPM ePrints

Benchmarking Maintenance Systems in Procter and Gamble

l Benchmarking Maintenance Systems in Procter and Gamble. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
Restricted to Abstract Only until 30 September 2012.

1056Kb

Arabic Abstract

قمنا في هذه الدراسة بمقارنة أداء أنظمة وتطبيقات الصيانة والعمليات في مصانع شركة بروكتر أند غامبل في المنطقة. لقد قام هذا البحث بدراسة كيفية تحسين وتطوير أنظمة وعمليات الصيانة في المصانع, من خلال مقارنة أداء مصانع شبيهة في المنطقة. منهجية هذه الدراسة كانت من خلال مقارنة أداء عوامل رئيسية للصيانة, حددت من خلال استخدام منهجية التسلسل الهرمي التحليلية, من عوامل الصيانة القياسية المتوافرة في الابحاث والرسائل العلمية المنشورة. كما قامت هذه الدراسة باختبار ما اذا كانت هذه العوامل قابلة للتطبيق أم لا, في المصانع التي أجري فيها هذا البحث. ركزت نتائج هذه الدراسة على تحسين العوامل الرئيسية للصيانة التي سيتم تحديدها (مثل الصيانة المخططة وتخطيط الصيانة والمنظومة البشرية) ، في المصانع المختارة للمقارنة. هذه الدراسة تحدد أيضا أهم عوامل الصيانة التي يجب التركيز عليها, لتطوير أداء أنظمة الصيانة. تم اختتام هذه الدراسة بتحديد أفضل المصانع, بالاضافة الى عمل توصيات لأهم الاجراءات التي يجب عملها في كل عناصر الصيانة المهمة, بهدف تطوير أنظمة الصيانة. قامت هذه الدراسة باستخدام مقارنة الأداء لاستنتاج أهم الأقتراحات والتوصيات لتطوير أداء الصيانة في المصنع المختار. أهم التوصيات كانت مركزة على تحقيق أفضل نتائج مقاييس الصيانة من خلال تطبيق نظام عمل ادارة يومية للصيانة المخططة والتركيز على تدريبات تحسين الانتاجية بالاضافة إلى تطبيق مقاييس معيارية فعالة لطرق الأعمال و أنظمة الحوافز, التي طبقت بنجاح في المصانع التي أجري فيها هذا البحث.

English Abstract

ABSTRACT In this thesis, we have benchmarked maintenance practices and processes in Procter and Gamble plants in the region. This research has answered the question of how to improve maintenance practices and processes in a targeted plant via benchmarking. The thesis objectives have been achieved by benchmarking key maintenance factors, determined via using Analytic Hierarchy Process (AHP) methodology, out of standard maintenance factors that are available across the literature. The study outcomes have focused on the results and improvements of an identified key maintenance factors, across benchmarked plants. This study also identifies key maintenance factors that need to be the focus of any effort, in order to improve the performance of the maintenance system. We have concluded this research by identifying best plants, documenting key maintenance practices and processes and recommending key actions for each key maintenance factor, in order to improve maintenance systems. This thesis has utilized benchmarking to come up with a set of recommendations to improve maintenance performance at the selected plant. Main recommendations were focusing on achieving best maintenance output measures through applying strong daily management system for planned maintenance, focus on productivity trainings as well as apply effective work process standards and incentive systems that were successfully applied in other benchmarked plants.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Systems
Engineering
Divisions:College Of Computer Sciences and Engineering > Systems Engineering Dept
Committee Advisor:Alturki, Umar
Committee Members:Almishari, Salman and Duffuaa, Salih
ID Code:138550
Deposited By:MOHAMMAD AKRAM AL-ZUBI (g200505610)
Deposited On:26 Dec 2011 14:08
Last Modified:26 Dec 2011 14:08

Repository Staff Only: item control page