KFUPM ePrints

The Impact of Power Quality on Industrial Product: “Steel Plant AC - EAF Case Study”

l The Impact of Power Quality on Industrial Product: “Steel Plant AC - EAF Case Study”. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF - Submitted Version
Restricted to Abstract Only until 10 August 2011.

4Mb

Arabic Abstract

الهدف من هذه الرسالة هو معرفة تأثير معايير جودة الطاقة الكهربائية على جودة منتجات الصلب الصناعية والعثور على علاقة فيما بينهما ان وجدت. ومن الممكن استخدام هذه العلاقه لاستنتاج احد المتغيرين من خلال معرفة المتغير الأخر. وللوصول إلى هذا الهدف ، أجريت القياسات الكهربائية اللازمة على مستوى 34,5 كيلو فولت المغذي لفرن القوس الكهربائي في مصنع للصلب لتسجيل بيانات جودة الطاقة الكهربائية اللازمه لمدة 210 ساعة (210 صبه حديد مصهور). في الوقت نفسه، يتم الحصول على التحليل الكيميائي للعناصر اللازمه من المختبر الكيميائي للعينات المأخوذه من 210 صبه حديد مصهور تم إنتاجها. كل القيم التي تم الحصول عليها من القياسات الكهربائيه ومن التحليل الكيميائي للعينات المأخوذه وجدت في حدود المعايير العالميه في هذا الشأن. تم تحليل البيانات التي تم جمعها بدقة وتمت مناقشة العلاقة بين كل من جودة الطاقة الكهربائيه من جهه والعناصر الكيميائية من جهة اخرى والتي افضت الدراسه الى كون هذه العلاقه ضعيفة. تضمن البحث كذلك ختام لما توصلت له الدراسه مع توصيات لمزيد من الدراسات القادمه.

English Abstract

The objective of this Thesis is to find the impact of the power quality parameters on the quality of an industrial steel product and to determine whether a relationship exists between the two. This is may be used in order to determine one variable by finding the other. To reach to this goal, electrical measurements were conducted in an electric arc furnace at steel plant at 34.5 kV level for recording power quality data for a period of 210 hours (210 heats). Currently, chemical analysis for the same 210 heats is obtained from the chemical laboratory. The power quality parameters values and chemical elements values in the industrial steel were analyzed and are found to be within the limits defined by standards. The collected data analyzed thoroughly for the possible relationship between the power quality parameters and the chemical elements were discussed. The results were stipulated and relationship is found to be weak. Conclusions with recommendations for further studies were presented.



Item Type:Thesis (Masters)
Subjects:Electrical
Divisions:College Of Engineering Sciences > Electrical Engineering Dept
Committee Advisor:El Amin, Ibrahim
Committee Members:Kassas, Mahmoud and Shuaib, Abdulrahman
ID Code:138526
Deposited By:ABDULLAH ALI AL-ELYANI (g200204680)
Deposited On:15 Aug 2011 13:11
Last Modified:15 Aug 2011 13:11

Repository Staff Only: item control page