KFUPM ePrints

Multidimensional Xml File: A New Xml File Structure

Naji, Mahboub (2012) Multidimensional Xml File: A New Xml File Structure. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF (Thesis)
Restricted to Registered users only until 09 September 2012.

1509Kb

Arabic Abstract

إن تبادل البيانات بين المؤسسات أصبح يشكل تحديا وذلك بسبب الاختلاف في صيغ البيانات إضافة إلى الاختلاف في البيانات الوسيطة أو المساعدة المستخدمة في وصف هذه البيانات المتبادلة. إن لغة الترميز الموسعة الـ (XML) تلعب دورا هاما في تبادل أنواع كثيرة ومختلفة من البيانات خلال صفحة الانترنت. إن الاستعلام عن البيانات الموجودة في ملفات الـ (XML) تعتبر مهمة صعبة وذلك بسبب طبيعة هذه الملفات, حيث وأنها تختلف عن الملفات النصية العادية كون استعلام أو البحث في الملفات النصية العادية يتعلق بمحتوى هذه الملفات ولا يتطلب معرفه تركيب هذه الملفات, بينما البحث أو الاستعلام في ملفات الـ (XML) يتعلق بمعرفة محتوى وتركيب هذه الملفات. إن الطريقة التي تخزن بها ملفات الـ (XML) في الذواكر الثانوية كالقرص الصلب, تنعكس أو تؤثر في طريقة البحث أو الاستعلام عن البيانات في هذه الملفات. هناك العديد من الطرق أو التقنيات – في الأبحاث السابقة- استخدمت لتخزين ملفات الـ (XML), ولكن المشكلة الأساسية التي تعاني منها هذه الطرق هي أن الاستعلام عن ملفات الـ (XML) يتطلب قراءه عدد كبير من مقاطع الذاكرة (Disk blocks) وهذا يعني عمليات عديدة من عمليات القراءة والكتابة من والى الذاكرة الثانوية للإجابة عن هذا الاستعلام. في هذه الأطروحة نقدم أو نقترح طريقة جديدة لتخزين ملفات الـ (XML) في الذاكرة الثانوية, هذه الطريقة تخزن ملفات الـ (XML) بشكل ملف متعدد الأبعاد(Multidimensional structure file) وفكرة هذه الطريقة أنها تخزن البيانات بطريقة تجعل عدد مقاطع الذاكرة المطلوب الوصول إليها قليل عند الاستعلام عن بيانات في ملفات الـ (XML).

English Abstract

Exchanging data between organizations becomes challenge because of differences in data formats and in the semantics of the meta-data used to describe the data. EXtensible Markup Language (XML) is playing an increasingly important role in the exchange of a wide variety of data on the Web. Querying XML data is a challenging task because of the nature of XML structure. Unlike flat files, XML documents have nested structure. Querying XML data involves not only the content but also the structure of XML data. The increasingly wider use of XML has heightened the need to store large volumes of data encoded in XML, and to query XML data more efficiently. The way an XML document is stored in a secondary storage affects the cost of querying the data. Many techniques of storing XML data have been proposed in the literature. The main disadvantage of the existing techniques is that they organize the data in a way that will result in many disk I/Os to answer a query. In this thesis we are proposing a new multidimensional file structure to store XML data in a secondary storage. This multidimensional file structure will minimize the number of disk blocks accessed to answer a query.



Item Type:Thesis (Masters)
Date:09 September 2012
Date Type:Completion
Subjects:Computer
Divisions:College Of Computer Sciences and Engineering > Information and Computer Science Dept
Creators:Naji, Mahboub
Email:te_mahboob@yahoo.com
Committee Advisor:Adam, Salahadin
Committee Members:Almulhem, Mohammed and Sajjad, Mahmood
ID Code:136401
Deposited By:(g200503470)
Deposited On:30 Jan 2011 14:18
Last Modified:30 Apr 2011 17:07

Repository Staff Only: item control page