KFUPM ePrints

Environmental impact on residential load modeling

Al-Ghamdi, Khaled Hamed Abdullah (2003) Environmental impact on residential load modeling. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
4Mb

Arabic Abstract

تتأثر الأحمال الكهربائية السكنية في منطقة الخليج بالأحوال البيئية المحيطة بها. ومن هذه الأحوال التغيير العنيف في أحوال الطقس وخصوصاً درجة الحرارة ودرجة الرطوبة النسبية، حيث تأثر على استهلاك الطاقة الكهربائية للمكيفات المنزلية. هذه الرسالة تعرض عملية تمثيل الأحمال الكهربائية التي يتم استخدامها في عملية تحليل واختبار أنظمة الطاقة الكهربائية ودراستها. لقد تم جمع عدد هائل من القياسات والمعلومات من سنة 1998 إلى سنة 2002. هذه المعلومات تعود إلى منطقة في شرق المملكة العربية السعودية حيث تتصف بالحرارة والرطوبة العالية. إن المعلومات والبيانات المستخدمة في هذا البحث تم جمعها وترتيبها بحيث تُبين تأثير الأحوال الجوية على استهلاك الطاقة الكهربائية السكنية دون وجود أي تغيير في الجهد والتردد. وقد بينت التحاليل والملاحظات أن حساسية العلاقة بين درجة الحرارة ودرجة الرطوبة النسبية واستهلاك الطاقة الكهربائية، هي علاقة طبيعية، كما كان متوقع. إن النماذج الحسابية المشتقة لاستهلاك الطاقة الكهربائية السكنية أوضحت أن العلاقة بين درجة الحرارة ودرجة الرطوبة النسبية واستهلاك الطاقة الكهربائية، هي علاقة رياضية معقدة. وقد تم اختبار هذه النماذج الحسابية، وذلك عن طريق مقارنة الأحمال الأصلية مع الأحمال الافتراضية الناتجة من النموذج الحسابي.

English Abstract

Residential loads in Gulf area are highly affected by environmental conditions. The drastically changeable weather conditions in particular ambient temperature and relative humidity influence the residential air-conditioning demand. This thesis presents the derived mathematical form of power system loads that reflect the environmental conditions namely temperature and relative humidity. Large amount of measured data for several years (year 1998 to year 2002) have been collected. These data concern a highly hot and humid area at the eastern province in Saudi Arabia. Typical data for residential load models has been selected. The data have been selected to reflect the impact of temperature and relative humidity at steady voltage and at constant frequency. Throughout the analysis, observations and investigations of the data the sensitivity of power demand to temperature and relative humidity has shown the natural expected behavior. The derived mathematical models have shown a non-linear relation of the power demand with temperature as well with relative humidity and a coupling between temperature and humidity. These formulated Load models have been tested and validated.



Item Type:Thesis (Masters)
Date:May 2003
Date Type:Completion
Subjects:Electrical
Divisions:College Of Engineering Sciences > Electrical Engineering Dept
Creators:Al-Ghamdi, Khaled Hamed Abdullah
Committee Advisor:Ahmed, Chokri Belhaj
Committee Members:El-Amin, Ibrahim Mohammad and Habiballah, Ibrahim O. and Abdel-Aziz, Essam Z. and Ben-Mansour, Rached
ID Code:10554
Deposited By:KFUPM ePrints Admin
Deposited On:22 Jun 2008 17:07
Last Modified:30 Apr 2011 15:40

Repository Staff Only: item control page