KFUPM ePrints

Serial-serial finite field multiplication

Al-Khoraidly, Abdulaziz Mohammad (2005) Serial-serial finite field multiplication. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
334Kb

Arabic Abstract

تعتبر عملية الضرب في الحقول المنتهية من أهم العمليات الأساسية في الكثير من التطبيقات ومن أهمها تلك المتعلقة بعلم التعمية وأمن المعلومات، ومن الملاحظ أن الأرقام المستعملة في حسابات التعمية تزيد في الحجم باستمرار لمقاومة محاولات كسر التشفير، تعتبر هذه الزيادة في الحجم مشكلة لمصممي أجهزة التشفير لما يتبعها من زيادة في الوقت الذي تستغرقه العمليات الحسابية وكذلك في الطاقة المستهلكة، بالإضافة إلى ذلك فإن الأجهزة التي لم يراع في تصميمها قابليتها لمعالجة أرقام أكبر لا يمكن استعمالها عند تغير المواصفات القياسية للتعمية، تبعاً لذلك فإنه من الضروري تصميم كل العمليات الأساسية بشكل يقلل قدر الإمكان من آثار تلك الزيادة. وكأحد العلاجات لهذه المشكلة نقدم في هذه الرسالة صياغة جديدة لعملية الضرب في الحقول المنتهية، تتصف الصياغة الجديدة بأن كلا من المدخلات وناتج الضرب تنتقل بشكل تسلسلي (رقما رقما)، ولذا سميت بالصياغة التسلسلية - التسلسلية لتفريقها عن الصياغات التسلسلية الأخرى، ومن المعلوم أن كل الصياغات الأخرى لعملية الضرب في الحقول المنتهية يمكن تحويرها لتكون تسلسلية - تسلسلية، ولكن الصياغة التي نقدمها تتصف بهذه الصفة دون أي تحويرات أو إضافات على التصميم، ودون التأثير على أدائه، كذلك نقدم في هذه الرسالة بعض التحسينات التي يمكن تطبيقها على التصاميم الناتجة لتحسين خصائصها.

English Abstract

Finite field multiplication is an important primitive in many applications, among which cryptography the most notable. In order to provide a higher resistance against cryptanalysis, cryptographic parameters are continuously growing in size which constitutes a serious problem for cryptosystems designers. Firstly, the growth of parameters increases the required time, area and the power consumption of cryptographic operations. Secondly, it renders useless any unscalable hardware components. Accordingly, it is essential to implement all primitive operations in a way that limits these effects. Following these lines, this thesis introduces a novel formulation of finite field multiplication. In the new formulation, all inputs and outputs of the finite field multiplier are communicated in a serial manner, thus the name serial-serial. It is possible to modify any finite field multiplier to allow for serial-serial behavior (e. g. by adding serial-to-parallel and parallel-to-serial registers). However, our formulation exhibits the serial-serial behavior with no modification whatsoever to the multiplier interface and without affecting its performance. Moreover, we present some implementation enhancements that can be applied to the resulting structures.



Item Type:Thesis (Masters)
Date:June 2005
Date Type:Completion
Subjects:Computer
Divisions:College Of Computer Sciences and Engineering > Information and Computer Science Dept
Creators:Al-Khoraidly, Abdulaziz Mohammad
Committee Advisor:Al-Suwaiyel, Mohammed
Committee Members:Salah, Khalid and Al-Ghamdi, Jarallah S. and Ibrahim, Mohammad K. and Ahmed, Moataz A.
ID Code:10527
Deposited By:KFUPM ePrints Admin
Deposited On:22 Jun 2008 17:07
Last Modified:30 Apr 2011 15:36

Repository Staff Only: item control page