KFUPM ePrints

Parallelizing the rete-match algorithm for distributed memory architecturs.

Tayyib, Mohammed A. (1996) Parallelizing the rete-match algorithm for distributed memory architecturs. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
3440Kb

Arabic Abstract

يلعب الخوارزم مطابق - ريتا دوراً بارزاً في مجال النظم المنتجة والتي تعتبر فرعاً من فروع الذكاء الاصطناعي ، وبالرغم من كون الخوارزم مطابق - ريتا أسرع وسيلة معروفة ومستخدمة للبحث ومطابقة عناصر متعدد ، إلا أن تنفيذ هذا الهوارزم على الحاسبات الآلية التقليدية يستغرق وقتاً ليس بالقليل نظراً لطبيعة المشكلة . وفي هذه الرسالة نقدم نموذجاً مطوراً من هذا الهوارزم والذي يعتمد على استخدام العديد من الحواسيب الآلية ذات الذاكرة المنفصلة . ومن ثم تصميم ، تنفيذ ، وتحليل النتائج . ولقد أثبتت جميع الدراسات والتحاليل في هذه الرسالة أن هذا النموذج الجديد من مطابق - ريتا يؤدي أداءً متميزاتً في حالة كون النظم المنتجة تتألف من قواعد تحتاج إلى وقت أكثر من الحواسيب لتنفيذها ، وكذلك كونها غير معتمدة على بعضها في التنفيذ ، هذه الخاصية تجعل هذا النموذج المطور أكثر كفاءة وفاعلية من معظم المحاولات السابقة لتسريع الخوارزم مطابق - ريتا .

English Abstract

The Rete-Match algorithm is the main algorithm that is used to develop Production Systems. A Production System is a knowledge representation scheme in the Artificial Intelligence. Although this algorithm is the fastest known algorithm, for many patterns and many objects matching, it still suffers from considerable amount of time needed due to the recursive nature of the problem. In this thesis, a prallel version of the Rete-Match algorithm for distributed memory architectures is designed, implemented and analyzed. The implementation of this parallel version accomplished considerable speed up with respect to the number of processors over the sequential execution of the Rete-Match algorithm.



Item Type:Thesis (Masters)
Date:January 1996
Date Type:Completion
Subjects:Computer
Divisions:College Of Computer Sciences and Engineering > Information and Computer Science Dept
Creators:Tayyib, Mohammed A.
Committee Advisor:Aref, Mostafa M.
Committee Members:Boziygit, Muslim and Ghanta, Subbarao
ID Code:10420
Deposited By:KFUPM ePrints Admin
Deposited On:22 Jun 2008 17:04
Last Modified:30 Apr 2011 15:33

Repository Staff Only: item control page