KFUPM ePrints

Active filters and oscillators using current feedback operational amplifiers

Al-Shahrani, Saad Mohammad (1995) Active filters and oscillators using current feedback operational amplifiers. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]PDF
2384Kb

Arabic Abstract

في هذه الأطروحة تم استنباط وعرض عدد من الدوائر الالكترونية باستخدام مكبر مثالي للعمليات ذو التغذية التيارية الراجحة للحصول على مولدات للذبذبة ، وكذلك مرشحات . من أجل تحقيق المتطلبات اللازمة لتصنيع هذه الدوائر على صورة دوائر متكاملة ، فقد روعي تحقيق الشروط الآتية في الدوائر المقترحة وهي : استخدام أقل عدد من المقاومات والمكثفات ، كذلك عدم اعتماد الخصائص الأساسية للدوائر على بعضها البعض ، بحيث يمكن تغيير أحدها بدون أن يتأثر الآخر . تمت أيضاً مناقشة تأثير الخصائص غير المثالية لمكبر العمليات ذو التغذية التيارية الراجعة على الدوائر المقترحة ولوحظ أن هذا التأثير يكون كبيراً عند الترددات العالية ، وباستخدام ثلاثة نماذج غير مثالية لمكبر العمليات ذو التغذية التيارية الراجعة أمكن الحصول على نتائج أفضل .

English Abstract

In this thesis, New current feedback operational amplifier (CFOA)-based filter, oscillator and signal generator circuits were proposed. In order to be compatible with integration requirements, these circuits use minimum number of active elements and enjoy independent control of the critical circuit parameters. The effects of parasitics, voltage and current tracking errors of the CFOA on the circuit parameters were discussed. Reasonable agreement between theory and measurements was obtained in all circuits.



Item Type:Thesis (Masters)
Date:October 1995
Date Type:Completion
Subjects:Electrical
Divisions:College Of Engineering Sciences > Electrical Engineering Dept
Creators:Al-Shahrani, Saad Mohammad
Committee Advisor:Abuelma'atti, Muhammad Taher
Committee Members:Al-Ali, Abdul Rahman K. and Kousa, Maan A. G. and Saati, Zeini J.
ID Code:10370
Deposited By:KFUPM ePrints Admin
Deposited On:22 Jun 2008 17:03
Last Modified:30 Apr 2011 15:33

Repository Staff Only: item control page