KFUPM ePrints

A process miggration subsystem for distributed applications: design & implementation

Naseer, Syed Khaja (1996) A process miggration subsystem for distributed applications: design & implementation. Masters thesis, King Fahd University of Petroleum and Minerals.

[img]
Preview
PDF
4Mb

Arabic Abstract

أنظمة الحاسب الآلي الموزعة المعتمدة على المحطات الطرفية باتت منتشرة في المجالين الأكاديمي والتجاري ، وذلك نتيجة لاستمرار انخفاض نسبة السعر/ الأداء في المحطات الطرفية ، وأيضاً نتيجة التطور يكون عادة متفاوت ، وأحياناً يكون السريع في تقينة الشبكات . ولكن حمل العمل الحقيقي على المحطة الطرفية أقل كثيراً من القوة الحسابية للمحطة الطرفية . ونتيجة لذلك بعض المحطات الطرفية تكون غير مستغلة بما فيه الكفاية ، بينما تكون المحطات الأخرى محملة فوق الطاقة . في حالة استخدام (تهجير العمليات بالشفعة) في مثل هذه الأنظمة الموزعة لإحلال العمليات تحت التنفيذ بشكل متغير على المحطات الطرفية المكونة للنظام . عمليات التهجير المبنية على إعادة الإحلال تساعد على التعامل مع التذبذب في الأحمال والاحتياج للخدمات ، تحقيق المواعيد النهائية لجدولة العمليات الحقيقية ، وضع عملية ما على جهاز خاص . وتحسين إمكانية النظام هذا النوع من التهجير لم يتوفر بعد في بعض أنظمة التشغيل مثل اليونكس . معظم على احتمال الأخطاء العمل في هذا المجال كان في أنظمة التشغيل الموزعة ذات النطاق المحدود . هذه الدراسة تعطي التصميم والتطبيق لنظام فرعي مستقل لتهجير العملي ، والذي يعطي القدرة على تهجير العمليات المنفذة على أنظمة الحاسب الآلي الموزعة . هذا النظام بإمكانه القيام بتهجير العمليات المستغلة ، وتلك التي تنتمي إلى تطبيقات موزعة . عملية الاتصال بين مثل هذه العمليات تبقى موجودة حتى يعد تهجير أي عملية .

English Abstract

Workstation-based Distributed Computing Systems (DCS) are getting popular in both academic and commercial communities due to the continuing trend of decreasing price/performance ratio of workstations and the rapid development of networking technology. However, the actual work load on individual workstations is usually diverse, and in some, the load may be much lower that their computing capacity. As a result, some workstations would often be under-utilized, while the others are overloaded. A preemptive process migration facilty can be provided, in such a distributed system, to dynamically relocate executing processes among the component machines. A migration based relocation can help cope with dynamic fluctuations in load and service needs meet real-time scheduling deadlines, bring a process to a special device, or improve the system's fault tolerance. Such a facility, however, has not been available in the context of conventional operating systems such as Un*x. Most of the work on providing a process migration facility has been on limited-domain distributed operating systems. This study outlines the design and implementation of a stand-alone Process Migrating Subsystem (PMS) that provides the facility of migrating processes executing on a DCS. The subsystem can handle migration of independent processes as well as processes belonging to distributed applications. The communication among such processes is maintained transparently even after migration of any of the component processes.



Item Type:Thesis (Masters)
Date:January 1996
Date Type:Completion
Subjects:Computer
Divisions:College Of Computer Sciences and Engineering > Information and Computer Science Dept
Creators:Naseer, Syed Khaja
Committee Advisor:Bozyigit, Muslim
Committee Members:Al-Mulhem, Mohammad Saleh and Al-Tawil, Khalid M. and Ghanta, Subbarao
ID Code:10234
Deposited By:KFUPM ePrints Admin
Deposited On:22 Jun 2008 16:59
Last Modified:26 Apr 2011 07:58

Repository Staff Only: item control page